> Voliotaki: Διαβάστε πόσα θα πληρώσετε για τα τέλη του αυτοκινήτου σας!

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Διαβάστε πόσα θα πληρώσετε για τα τέλη του αυτοκινήτου σας!

aytokinhta

Καλύτερα με το λεωφορείο…

Και αν η παροιμία λέει πως την γυναίκα και το αυτοκίνητο δεν το δίνεις πουθενά… για τους ευνόητους φυσικά λόγους, ας δούμε για ποιους λόγους, μπορεί το τρίτο μνημόνιο να σε κάνει να δώσεις το αυτοκίνητο σου…
Τα τέλη κυκλοφορίας αλλάζουν για ακόμη μια φορά και το πορτοφόλι του Έλληνα ιδιοκτήτη και οδηγού θα «ελαφρύνει» για ακόμη μια φορά και αυτό!!
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών επιθυμεί να βάλει νέα κριτήρια με στόχο να αυξήσει τα έσοδα αλλά και να κάνει πιο δίκαιο τον τρόπο υπολογισμού.
Οι αλλαγές αυτές θα έρθουν από το 2016 και θα αφορούν σε πρώτη φάση τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα από το 2010 και μετά (καινούργια ή μεταχειρισμένα). 
Δεν έχει διευκρινιστεί τι θα γίνει με τα πιο παλιά αυτοκίνητα και πως θα υπολογίζονται τα τέλη. Μια σκέψη είναι να υπολογίζονται με βάση την αξία που προκύπτει από την ασφάλεια των αυτοκινήτων.
Ποια θα είναι όμως τα κριτήρια βάση των οποίων θα μας πάρουν και τα τελευταία ευρώ;
1. Μπαίνει το κριτήριο του συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό.
2. Μπαίνει κριτήριο αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού.
3. Μπαίνει η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας.
Όσον αφορά το πρώτο κριτήριο, θα υπάρχει επιπλέον επιβάρυνση για όσους έχουν περισσότερα από ένα αυτοκίνητα. 
Για τη φορολόγηση θα λαμβάνεται δηλαδή υπόψη ο συνολικός αριθμός ΙΧ ανά νοικοκυριό. 
Για παράδειγμα τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν κατά πολύ.
Επίσης θα υπολογίζεται ο φόρος με βάση το άθροισμα των κυβικών ανά νοικοκυριό. 
«Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα 1000αρι για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί», λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. 
«Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού» προσθέτουν.
Πλέον και σε ότι αφορά στα τέλη ο υπολογισμός θα γίνεται με βάση την εμπορική αξία και όχι με βάση τον κυβισμό ή του ρύπους του αυτοκινήτου. 
Επί της ουσίας δηλαδή ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών με αξία 15.000 ευρώ θα έχει πολύ λιγότερα τέλη από ένα επίσης 1.600 κυβικών αλλά εμπορικής αξίας 25.000 ευρώ.